bewegend leren
Bewegend leren op de Bataaf, waar onderwijs en beweging hand in hand gaan! Bij ons staat leren niet alleen centraal in de klas, maar ook in de frisse buitenlucht, binnen in de klaslokalen en op de Lü. De Lü is een ruimtelijk bewegingsspel in ons speellokaal. In Unit 1 maken we dagelijks ruimte voor bewegend leren, in unit 2 en 3 krijgen de leerlingen enkele keren per week doelgerichte bewegend leren opdrachten.

Het bewegend leren zorgt ervoor dat leerlingen de lesstof op een andere, actieve manier aangeboden krijgen. Bewegend leren wordt bij ons gekoppeld aan de leerdoelen die op dat moment centraal staan, hierdoor zijn de opdrachten gekoppeld aan het lesprogramma.

Of het nu gaat om het versterken van motorische vaardigheden, het bevorderen van concentratie of het stimuleren van samenwerking; bewegend leren heeft talloze voordelen. Het vergroot niet alleen de betrokkenheid van de leerlingen, maar draagt ook bij aan een gezonde levensstijl!